milla persson

STUDENTEN 2013

Kategori: Allmänt



Vi började med att samlas i stadsparken för lite klasstid. Drack och åt jordgubbar. Fotograferades gjorde vi också. Sedan var det dags för avslutning och betygsutdelning. Tårarna rann när lärarna höll tal kan jag ju säga. Men det var bara att torka sig under ögonen och slänga på lite concealer, sen var det dags för utspringet. Så sjukt roligt! Men det roligaste var ju absolut flaket. Dansa och spåra med klasskompisarna! För härligt! Hade jag inte haft en tid att passa så hade jag kunnat åkt flak hela dagen. 

Sen bar det iväg på mottagning hos min storebror. Han hade gjort jättefint! Blev smårgåstårta till lunch/middag, som för övrigt är kanske det godaste som finns! Öppnade lite paket och sen var det dags för dessert. Danne hade bakat min favoritpaj - annanaspaj. Hur gott som helst! Sedan drog jag iväg till Uppsala för att gå ut på flustret. Fick stå i kö i en timme (hann bli spiknykter) och sen när man väl var inne så kändes allt på värdelöst. Så jag och jenny drog till Max och sen satte jag mig på tåget till Jacob.

Ja, studenten är det bästa man kan vara med om! Det är precis lika underbart som alla säger. Har aldrig varit så lycklig förut. Gråtit floder, men ändå av lycka. Kommer sakna mina klasskompisar så fruktansvärt mycket. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: